Flyvestrømper

Eller rejsestrømper er måske et bedre ord, men flyvestrømper lyder bare mere spændende! Havde godt nok hørt om den slags, men aldrig rigtig forstået fidusen eller den egentlige mening med dem. Men da jeg satte mig en smule ind i det og fandt ud af at de kan formindske risikoen for blodpropper, hvis man sidder meget stille på rejser af 4 timer eller derover, så syntes jeg pludselig idéen er ret god. De hjælper også på at man ikke får så hævede og trætte ben.

Da jeg modtog dem tænkte jeg godt nok at de så ret sjove ud, netop fordi de jo skal passe til ens ankeltykkelse. De er også mægtig stramme, hvilke jo er hele formålet og når de først er kommet på, så er de faktisk virkelig behagelige, så de kan bestemt anbefales og hvorfor egentlig ikke? Ens ben er jo noget man bruger det meste af tiden på en ferie!

2 meninger om “Flyvestrømper

  1. Jeg går med støtte strømpe hver dag. Fik en blodprop for et par år siden. Lidt andet kvalitet koster et par tusinde for 2 par. Skal til at gå med en på begge ben nu. Lidt træls. Men de hjælper på hævningen og tager lidt på smerter hvis man har det.

    • Åh ha, det er jeg da ked af at høre, men godt du er ok nu og at du kan have glæde af strømperne! Det er lidt utroligt hvad de kan gøre! Måaske jeg skulle have haft mine på i haven igår, hold op mine ben er trætte! ?

Skriv en kommentar